Ostatni etap, który wieńczy prace lakiernicze to polerowanie. Ile czasu lakiernik musi poświęcić na tę czynność zależy między innymi od jakości powierzchni oraz ilości zanieczyszczeń jakie na niej pozostały..

O tym jak wygląda powierzchnia po lakierowaniu w największym stopniu decyduje staranność i skrupulatność, z jaką cały proces został przygotowany. Ważne jest również miejsce, w którym tę czynność przeprowadzamy.

Nie mniej jednak, możemy dysponować najwyższej klasy kabiną lakierniczą, a powierzchnie elementów mogą być po lakierowaniu zanieczyszczone.Z podobnymi problemami spotykamy się również w trakcie lakierowania (produkcyjnego) - niezbędna jest wtedy ingerencja lakiernika.

W omawianym przypadku zjawisko to występuje sporadycznie dzięki przestrzeganiu norm określonych przez producenta.Przy lakierowaniu renowacyjnym, aby ustrzec się podobnych problemów w przyszłości musimy pamiętać o kilku podstawowych zasadach.

Po pierwsze, ważne jest miejsce lakierowania. Jeżeli jest to kabina to należy przestrzegać terminów wymiany filtrów powietrza zgodnie z zaleceniami producenta oraz z ich stanem faktycznym. Ściany powinny być pokryte preparatem pyłochłonnym, a podłoga, jeżeli nie posiada na całej powierzchni krat musi być czysta. Możemy też połączyć karoserię samochodu, uziemieniem z kratami. W pomieszczeniach przystosowanych do lakierowania nie powinna w żadnym miejscu zalegać woda. Utwardzacze absorbują wodę, a dla baz wodorozcieńczalnych duża wilgotność wydłuża czas odparowania.

Po drugie - obiekt lakierowania.Lakierowane elementy powinny być dokładnie oczyszczone i umyte również zmywaczem do silikonów. To bardzo ważne, ponieważ nie wszystkie środki usuwają pozostałości silikonów, np. benzyna ekstrakcyjna może nie zmyć wszelkich zanieczyszczeń, a tylko je rozprowadzić po powierzchni. Używamy również ściereczek antystatycznych.

Po trzecie - sprzęt. Sprężarka i instalacja muszą nam dostarczać przefiltrowane powietrze w odpowiedniej ilości i jakości. W trakcie czyszczenia pistoletów lakierniczych staramy się nie zalewać rozcieńczalnikiem kanałów powietrznych w tymże pistolecie. Do przedmuchiwania lakierowanych elementów używamy specjalnie do tego celu zaprojektowanych pistoletów. Lakiernik musi też zadbać o odpowiedni kombinezon podczas lakierowania. Nie możemy tuż po pracach szlifierskich bez wcześniejszego oczyszczenia odzieży wchodzić do miejsca lakierowania.

Pamiętajmy, przestrzeganie określonych procedur w trakcie przygotowania do malowania może nas w przyszłości uchronić przed wieloma niemiłymi niespodziankami.

Przeczytasz w 8 minut

Chcesz nadać swojemu samochodowi nowy blask, ale nie wiesz, od czego zacząć? Najważniejszym krokiem w procesie malowania karoserii jest matowienie lakieru. To właśnie ten etap decyduje o trwałości i estetyce nowej warstwy farby.

Przeczytasz w 8 minut

Zakup używanego samochodu to decyzja, którą warto poprzedzić dokładną analizą stanu technicznego pojazdu. Jednym z kluczowych elementów tej oceny jest pomiar grubości powłoki lakierniczej, który pozwala zidentyfikować ewentualne naprawy.

Przeczytasz w 9 minut

Dopasowanie odpowiedniego koloru lakieru samochodowego jest ważne podczas naprawy powłoki lakierniczej. Każdy producent stosuje własne oznaczenia, a numer VIN może pomóc w odnalezieniu fabrycznego koloru pojazdu.

Zapisz się do naszego newslettera

Zyskaj przewagę, uzyskując dostęp do unikalnych informacji o naszych najnowszych produktach lakierniczych.

Produkty dodane do porównania: 1 Porównaj Wyczyść