Producenci lakierów renowacyjnych, w odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku, wprowadzili specjalny rodzaj podkładu izolującego o dużej przyczepności - Sealer. Jest to produkt, który można aplikować bezpośrednio na starą powłokę lakierniczą, bez czasochłonnego procesu, jakim jest szlifowanie. Dzięki aplikacji Sealera uzyskuje się warstwę izolującą, pozwalającą doskonale związać nowe warstwy lakieru z podłożem. Przez zastosowanie tego produktu możemy zmienić kolor samochodu w trakcie jednej operacji lakierowania.
Zazwyczaj podkład jest transparentny, a co za tym idzie - nie tworzy tzw. „odkurzu”, który może być widoczny na brzegach lakierowania w miejscach trudno dostępnych. Oszczędzamy wówczas czas na maskowanie i oklejanie elementów. Wybrane rodzaje podkładów można wstępnie zabarwić (np. CP 363 Multisealer marki Profix). W tym przypadku, przy trudno kryjących kolorach, można dodać lakieru bazowego Aqua 2G lub akrylowego Acryl w ilości 5% do mieszanki.
Jak stosować?
Zacznijmy od oceny powierzchni lakierowanej. Jeśli po dokładnym umyciu samochodu nie ma widocznych ubytków w karoserii, rdzy czy zarysowań i wgnieceń, mamy zielone światło do zastosowania podkładu. Bardzo ważnym elementem jest usunięcie z powierzchni wszelkiego rodzaju wosków, powłok ceramicznych czy teflonowych. Pierwszym etapem, który wpływa na przyczepność jest odtłuszczanie powierzchni.
Dzięki temu unikamy podstawowych wad lakierniczych, które zniwelują nasz efekt końcowy. Na tak przygotowaną powierzchnie możemy nakładać podkład Sealer stosując jedną warstwę, następnie w metodzie „mokro w mokro” nakładamy powłokę barwną. Na tym etapie panuje dowolność stosowania lakieru bądź to bazowy 1K lub akrylowy 2K.
Gdzie stosować?
Powszechne stosowanie tego typu podkładu można zauważyć przy zmianie kolorystyki flot samochodów. Wtedy niezbędna jest szybka i dokładna akcja lakierowania, którą znacznie ułatwia zastosowanie podkładu izolującego.
Kolejnym rodzajem naprawy lakierniczej, w której można stosować Sealer jest sprzęt ciężki wykorzystywany w rożnych dziedzinach życia. Malowanie ciągnika lub koparki jest bardzo ciężkie i czasochłonne z powodu elementów, które trudno się szlifuje. Sealer pomaga ominąć tę część, a w zamian otrzymujemy idealny efekt.
Podkład ten należy również do produktów spełniających wysokie wymagania ochrony środowiska (np. CP 363 Multiseler), jest bezchromianowy i bezołowiowy. Ten nowoczesny podkład „mokro na mokro” ma też właściwości antykorozyjne.
Aktualności
Chcesz nadać swojemu samochodowi nowy blask, ale nie wiesz, od czego zacząć? Najważniejszym krokiem w procesie malowania karoserii jest matowienie lakieru. To właśnie ten etap decyduje o trwałości i estetyce nowej warstwy farby.
Zakup używanego samochodu to decyzja, którą warto poprzedzić dokładną analizą stanu technicznego pojazdu. Jednym z kluczowych elementów tej oceny jest pomiar grubości powłoki lakierniczej, który pozwala zidentyfikować ewentualne naprawy.
Dopasowanie odpowiedniego koloru lakieru samochodowego jest ważne podczas naprawy powłoki lakierniczej. Każdy producent stosuje własne oznaczenia, a numer VIN może pomóc w odnalezieniu fabrycznego koloru pojazdu.