Lakierników chcących zmienić technologię lakierowania z rozcieńczalnikowej na wodorozcieńczalną interesują zapewne różnice w sposobie doboru koloru w tych dwóch systemach..

Elementy jakie wchodzą w skład obu systemów są podobne, a mianowicie:

  • zestaw kolorantów,
  • program recepturowy,
  • waga
  • oraz wzornik kolorów.

W przypadku dobarwiania mieszanki możemy skorzystać z pomocy koła kolorów - tj. plakatu obrazującego umiejscowienie kolorantu w przestrzeni barw. Należy jednak bezwarunkowo pamiętać o odpowiednim oświetleniu. Najlepiej dokonywać oceny koloru w świetle dziennym - w przeciwnym wypadku, powinniśmy zaopatrzyć się w specjalne lampy, których barwa zbliżona jest do światła słonecznego.

Dobór koloru rozpoczynamy od odszukania w programie recepturowym interesującego nas numeru koloru. Po wpisaniu kodu koloru w wyszukiwarkę, otrzymujemy recepturę na interesujący nas kolor. Od tego miejsca sposób postępowania w zależności od wykorzystywanego systemu jest inny.

Zobacz Swój samochód w wybranym kolorze - Sprawdź wzornik kolorów RAL

W przypadku lakierów konwencjonalnych, musimy pamiętać o ich regularnym mieszaniu, gdyż w innym wypadku pigment, która wchodzi w ich skład, może się osadzać się na dnie. Ma to bardzo niekorzystny wpływ na właściwe dopasowanie receptury.

W przypadku lakierów wodnych - opartych w większości na żywicach żelowych- wystarczy kilkakrotne wstrząśnięcie tuż przed użyciem. W trakcie mieszania składników lakierów konwencjonalnych już na „listwie” możemy wstępnie ocenić barwę koloru. Tego samego nie możemy jednak powiedzieć o lakierach wodnych - gdyż tu barwa mokrej mieszanki odbiega od tego, co otrzymujemy po wyschnięciu. Dlatego, aby dokonać prawidłowej oceny barwę, konieczne jest wykonanie natrysku próbnego.

Dobarwianie mieszanki w obu systemach przebiega już w podobny sposób i zgodnie z tymi samymi zasadami. Pozostałe różnice odnoszą się już do samego sposobu aplikacji jak np. prostota cieniowania przy użyciu lakierów wodorozcieńczalnych. Nieocenioną zaletą lakierów wodnych jest ich mniejsza szkodliwość dla samych lakierników (mniejsza mgła natryskowa) oraz środowiska naturalnego.

Przeczytasz w 1 minutę

Jak długo schnie lakier samochodowy? To pytanie zadaje sobie wielu kierowców, szczególnie tych, którzy samodzielnie podejmują się lakierowania lub kontrolują pracę warsztatu. Proces ten obejmuje kilka etapów – od nałożenia podkładu, przez lakier bazowy, a

Przeczytasz w 3 minuty

Oferta marki Profix wzbogaciła się o nowy produkt – Utwardzacz CP 3016S, dedykowany do pracy z lakierem CP 2016. To innowacyjne rozwiązanie powstało z myślą o lakiernikach, którzy na co dzień mierzą się z wyzwaniami związanymi z wysoką temperaturą otoczen

Przeczytasz w 4 minuty

Dla wielu kierowców samochód to coś więcej niż środek transportu – to pasja, hobby, a często także duma i osobista wizytówka. Nic więc dziwnego, że każda rysa, zadrapanie czy wgniecenie potrafi wywołać irytację.

Zapisz się do naszego newslettera

Zyskaj przewagę, uzyskując dostęp do unikalnych informacji o naszych najnowszych produktach lakierniczych.

Produkty dodane do porównania: 1 Porównaj Wyczyść