Artykuły
„Mokrym na mokre” – termin pochodzi z języka angielskiego (ang. wet on wet) i nie zawsze jest prawidłowo rozumiany. . Proces ten stosowany jest w naprawach lakierniczych, a początki jego stosowania sięgają daleko w przeszłość. Jednak wielu fachowców ogran
Zdarza się, że widzimy na ulicach samochody, w których poszczególne elementy karoserii różną się odcieniem od pozostałych. . Umówmy się, nie mówimy tu o efektach zamierzonych. Pierwsze skojarzenie – nie najlepiej dobrany odcień koloru. Ale niekoniecznie.
Po kilku latach obowiązywania Dyrektywy UE 2004/42/UE oraz regulującej jej na terenie Polski Rozporządzenia Ministra Gospodarki z 16.01.2007 r. dotyczących ograniczenia emisji LZO (Lotne Związki Organiczne), ciągle jeszcze wielu lakierników zadaje mi to s
Jest to podstawowy element wyposażenia warsztatu lakierniczego i od tego jak będzie działać zależy jakość napraw i ich koszty . . Najważniejszym elementem jest sprężarka tłokowa lub śrubowa.Jej zadaniem jest – mówiąc po krótce - sprężenie powietrza atmos
Przy wykonywaniu napraw renowacyjnych powłok lakierniczych nie zawsze konieczne jest lakierowanie całych elementów. Czasami możliwe jest wykonanie drobniejszych napraw metodą natryskową, tzw. Smart Repair. .Takie małe naprawy zajmują mniej czasu, zużycie
Niektórym wyposażenie warsztatu lakierniczego kojarzy się jedynie z pistoletami natryskowymi, kompresorem oraz sprzętem szlifierskim.. Co prawda można wykonywać naprawy lakiernicze korzystając jedynie z wymienionego wyżej zestawu, ale czy możemy tu mówić
Chciałbym zwrócić szczególną uwagę na problematykę związaną z kolorystyką podkładów i ich wpływem na ostateczną barwę lakierów nawierzchniowych. . Staranne dobranie kolorów podkładów jest bardzo ważne w procesie lakierowania. Uwarunkowane jest to kilkoma
Ostatni etap, który wieńczy prace lakiernicze to polerowanie. Ile czasu lakiernik musi poświęcić na tę czynność zależy między innymi od jakości powierzchni oraz ilości zanieczyszczeń jakie na niej pozostały.. O tym jak wygląda powierzchnia po lakierowaniu
Kiedy pojawiają się pierwsze chłody zaczynamy się zastanawiać w jaki sposób możemy w niższych temperaturach prowadzić prace lakiernicze.. W okresie zimowym zdecydowanie łatwiej i szybciej pracuje się szlifując „na sucho”. Praca „na mokro” nie należy do pr