W lakiernictwie samochodowych rola lakieru ewoluowała na przestrzeni lat..
Nie zagłębiając się wszczegóły, obecnie rola ochronna jest stawiana na równi z wyglądem estetycznym. Osiągnięcie tegonie jest proste, samochody użytkujemy przez wiele wiele lat, chcemy przy tym aby lakier nie traciłswoich cech estetycznych i ochronnych.
Z drugiej strony ilość dostępnych barw i rodzajów powłokmoże przysporzyć o ból głowy (w bazach recepturowych lakierów renowacyjnych ilość ta już dawnoprzekroczyła liczbę 120 000). Technika produkcji lakierów samochodowych znajduje się na wysokim poziomie. Jeszcze niedawno największym sukcesem wpływającym na poprawę w zakresie ochrony środowiska było opracowanie produktów o dużej zawartości części stałych oraz produktów wodorozcieńczalnych.
Ostatnio na ulicach możemy obserwować sporo pojazdów pokrytych lakierami matowymi – to jeden znajnowszych trendów, który nadaje indywidualny charakter pojazdowi i wyróżnia go z tłumu.Dobranie odpowiednich środków matujących pozwala nam uzyskać powłokę z mikro chropowatąpowierzchnią, dzięki czemu światło jest rozpraszane dając efekt matu.
By móc zobaczyć tąchropowatość powłoki – musimy użyć mikroskopu elektronowego. Nie musimy martwić się przy tym oodporność na zarysowania czy czyszczenie i pielęgnację – są one na tym samym poziomie jakiznamy z użytkownika lakierów o wysokim połysku.
Technologia wytwarzania lakierów to obecnie świat nanotechnologii, coś co do niedawnapozostawało w domenie science fiction jest już rzeczywistością. Lakiery wytwarzane są już zpoziomu ułożenia cząstek. Ta ingerencja w nano świat pozwala na osiągnięcie zadziwiającychwłaściwości nie tylko ochronnych ale również estetycznych.
Z pewnością w dziedzinie lakierów samochodowych można sporo mówić o trendach w kolorze. Tutajco roku następuje jakaś zmiana. Jednak od lat w czołówce kolorów znajduje się czarny – a ściślemówiąc głęboki czarny o bardzo intensywnym zabarwieniu. W tym przypadku głębia koloru związanajest z wielkością cząstek użytego pigmentu.
Duża część lakierów czarnych dostępnych na rynku używa cząstek pigmentów wielkości ok 100 nm,czyli mówimy tu o grubości 600 razy mniejszej niż ludzki włos.
Nam udało się opracować technologięprodukcji w której używamy 10 krotnie mniejszych cząstek od wspominanych. Owocem tego jestnowy produkt JetBlack. Jest to lakier bazowy o niesamowitej głębi. Możemy go pokryć lakierembezbarwnym matowym – podążając za trendem – lub lakierem o wysokim połysku.
Na rynku pojawiają się również specjalne pigmenty – tak zwane cool-pigmenty, które możemywykorzystać do produkcji powłoki, która będzie odbijała światło a nie je pochłaniała przez co niebędzie się mocno nagrzewała. Dzięki takim dodatkom możemy zredukować nie tylko kosztyeksploatacji pojazdu (ograniczenie używania klimatyzacji) ale też przedłużyć żywotność powłoki Lakierniczej.
Discover the A6 spectrophotometer – a state-of-the-art device for precise color matching in just a few seconds! Thanks to its 5-angle measurement technology, Wi-Fi connectivity and integration with the Profix Cloud system, work becomes faster, easier an
Minor scratches, chips or paint damage can happen to any car owner. Although they may seem like a cosmetic problem at first, they can lead to more serious issues such as corrosion over time.
The paint thickness of a car is one of the most important indicators of its technical condition and service history. Owners and buyers of used cars are increasingly checking the factory paint thickness to assess whether the car